۸/۱۰/۱۳۸۸

وقتی درس انقلاب را سه ترم متوالی اخذ می­کنیم

این روی جزوه:
به نظر می­آید چهارقرن مادی­گرایی و دوری از معنویت که در جامعه­ی غربی بوجود آمده بود نتوانست به شعار­ها و گفته­های خود جامع عمل بپوشاند. لذا از اوایل قرن بیست یک رویکرد به دین و معنویت به صورت یک موج در جهان آغاز شد. برای اثبات این نظریه ناچاریم ولو به صورت گذرا نگاهی به نحوه­ی شکل گرایی دو مکتب لیبرالیسم و کمونیسم داشته باشیم.
ماتریالیسم: 
لیبرالیسم - فیلان بهمان - بنیان­گذاران و نظریه پردازان - فیلان بهمان - مهمترین کتاب­ها - فیلان بهمان
کمونیسم - فیلان بهمان - بنیان گذاران و نظریه پردازان - فیلان بهمان - کتاب­ها و برسی اجمالی - فیلان بهمان

آن روی جزوه:
به طوری همه چیز طبق انتظار پیش می­رفت (و هنوز هم می­رود) که انتظار از بعدتری که خواهد آمد بی­ارزش جلوه کرد. طوری که برای برای رسیدن به این تلاش از هر تکراری جلوگیری کرد. باید می­ماند و عوض می­شدم. آن هم در این سفتی و سختی هوای داغ و پف­کرده­ی تهران،ایران،دنیا و من؟  که از کجا مگر باید تلاش را دنبال کرد که شب زودتر پی­گیری شود. که چرا درد داشت و عوض می­شد مدام  که من هم عوض می­شدم گاهی (و می­شوم هنوز) . دست می­زدم گاهی زخم­ها را که نشانه­ای یابم،تامل و یا شاید راهی باشد به جایی که بودی تو( و چه هستی هنوز) و یا تکرار می­شدم من با آن همه دوری که داشتی و صلح. حل می­شد قند در آب برای فشار دادن مواظب باش که نترکد غصه. 
سلب اختیار از من به خاطر مریض بود و نه فروید که می­توانست( و نمی­تواند دیگر) بدر کند کامل ماه را در این همه سوته کشی و ابر­پاره­گی که دارم امشب. از میان این همه جسمی بود و نه فرافکنی  ذهن  و یا روح من در این. آغاز می­شود در این دست بردن­ها. و چیزی را مطرح می­کنی که جوابی برای  هر حرف از این جمله نباید داشته باشد. و چه چشمم می­سوزد. به دنیا می­آورد بچه­اش را که گریه کند سخت در غم این درد که چرا داشت(و دارد هنوز) و مهم نیست که به کجا خواهم رسید کنم امشب را با هم بخوابیم ولی چه منفعت دردناکی داشت اگر فردا نباشد با هم و یا حالا که اینجا نشسته­ام و فکر کردم به همه جا و به همه چیز که بود و فکر می­کنم و ناگریزم از فکر و اختیار را درک کردم و میمیرد در درد زایمان تا به دنیا آورد کودک را. به دنیا واردش کند بیاید و می­میرد برای زایمان، برای درد. که خون بالا کشیده است خودش را تا زانو از زانو می­رسد تا زانو و درد بالا می­آید از زانو، تا زانو.
زانو.

هیچ نظری موجود نیست: